Het team

Initiatiefnemer

Bea Hanemaaijer
Ik heb jarenlang als A-verpleegkundige gewerkt omdat ik graag wat wilde betekenen voor mijn medemens. Nadat ik mijn universitaire graad pedagogiek behaalde, ben ik les gaan geven aan verpleegkundigen. Zo kon ik mijn vaardigheden prachtig combineren. Daarna heb ik nog 14 jaar gewerkt als trainer en coach in het bedrijfsleven. Jaren geleden werd ik echter ook gegrepen door de mogelijkheden van de Kinesiologie en ben ik mij daarin gaan verdiepen. Inmiddels heb ik vanaf 1994 een succesvolle praktijk in Dronten. Voor mij is de kern van de Kinesiologie het ontwikkelen van je bewustzijn. Verbinding en liefde staan hierbij centraal. In 2021 ben ik samen met Harry Haasjes begonnen met het oprichten van Polderwijs.
Mijn grote passie is het democratisch onderwijs in Polderwijs vorm te geven en verder te ontwikkelen.

Schoolteam

Het schoolteam bestaat uit bevoegde begeleiders en vakleerkrachten voor het voortgezet onderwijs. Wij hebben ouders die als begeleider werkzaam zijn naast de bevoegde begeleiders. Daarnaast maakt de school gebruik van deskundigen die les geven in de vorm van; techniek, voeding, creatieve vakken, muziek, ICT en andere specialismen. Dit zodat zij hun kennis en kunde kunnen delen met onze leerlingen. Ook zijn er op Polderwijs vrijwilligers die allerlei taken vervullen.

Even voorstellen

Meta Meindertsma
Ze zeggen wel eens tegen me: ¨ Ben jij nog een echte kleuterjuf? ¨ Ja, dat ben ik in hart en nieren. Lange tijd geleden heb ik specifiek hiervoor mijn diploma gehaald. Met veel passie heb ik o.a. ruim 25 jaar op een Jenaplanschool gewerkt, als kleuterjuf. De leeftijd van de kleuterperiode vind ik zo bijzonder vanwege hun verwondering, openheid, onbevangenheid, eerlijkheid……….. en nog zoveel meer.
Ruim 1,5 jaar geleden hoorde ik over Polderwijs, het was geen toeval, het kwam op mijn levenspad. Vanaf de start werk ik met zeer veel plezier en met passie als begeleider van de jongsten. Ik zie Polderwijs als een prachtige community. Geweldig dat ik daar onderdeel van mag zijn, en veel kan betekenen.

Muriel Vorsselman
Op deze school is geen dag hetzelfde. Leuk, vanwege de mensen die er zijn, grote mensen en kleine mensen. Met passie en inspiratie. Soms een dagje minder, en dat mag er ook zijn. Polderwijs kent dynamiek en dat inspireert. Leerlingen en begeleiders leren van elkaar. Elke dag, elk uur. Na mijn PA-opleiding ging mijn aandacht uit naar Iederwijs onderwijs. Eigen keuzes maken. Leerlingen bij Polderwijs krijgen volop de ruimte om bij zichzelf te ontdekken waar hun vaardigheden liggen en welke kennis ze willen opdoen. Vandaar mijn keuze voor Polderwijs.

Rolinka Struik
Na mijn PA opleiding werkte ik acht jaren als leerkracht in het primair onderwijs. Prachtig en interessant werk! Toch voelde het alsof ik aan de verkeerde kant stond. Ik wilde kinderen bij wie de onderwijsmethodiek geen aansluiting vindt concreet helpen groeien. Verdiepend deed ik twee jaar de SPH en specialiseerde ik mij later in aanvankelijk leesonderwijs, waarin aandacht is voor de visuele kijk op leren lezen, in de opbouw en structuur van woorden. Daarnaast ben ik leren-leren trainer, omdat kinderen in hun ontwikkeling een eigen leervoorkeur ontwikkelen. Momenteel rond ik het eerste jaar van mijn tweejarige Master (S)EN af: Special Educational Needs, met als specialisatie begeleiden en kwaliteitscoördinatie. Uiteindelijk gaat het niet om wat ik te bieden heb. Wat heeft een kind zelf nodig, vanuit zijn/haar intrinsieke motivatie. Kinderen leren en groeien als zij ‘aan’ staan, ik begeleid kind-volgend en op Polderwijs is daartoe volop gelegenheid. Het is fijn te werken in een team met like minded collega’s.

Word je onderdeel van ons team?

Lijkt het je wat om vrijwillig mee te werken aan Polderwijs? Wij horen graag van je! Alle kwaliteiten en specialiteiten zijn van harte welkom.